dinsdag 13 november 2007

De top40

Ik zie de laatste tijd erg veel gerangschikte lijstjes langskomen. De top100 blogs, de top34 bibliotheken, de topweetikveel wat...

Ik kan maar niet begrijpen wat daar nu precies het nut van is. Dat komt misschien omdat ik de top40 van de radiopiraat Veronica (voor mij einde jaren 60, begin jaren 70) ook al niks vond. De meest interessante muziekjes stonden in de lagere regionen of zelfs in de tipparade. In tegenstelling tot veel leeftijdgenoten heb ik dus nooit top40s verzameld.

Ik vraag me af of het niet beter is te zoeken naar voor jou relevante blogs, ontwikkelingen, antwoorden op vragen en meningen dan te kijken naar de top 3 in ieder lijstje dat je voorbij ziet komen. Het is niet de rangorde die bepalend moet zijn, maar de inhoud.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Voor mensen die zoeken is het wellicht niet zo heel relevant maar ze dragen wel bij aan de zichtbaarheid...en dus ook weer aan de aandacht. Vinden en gevonden worden op web is nog een heel spel. Verwijzingen elders zijn ook belangrijk voor de relevantie in Google.

Die lijstjes zijn niet meer dan een aardig hulpmiddel.

Heel af en toe ga ik wel eens naar zo'n lijstje, omdat je dan verschillende sites bij elkaar hebt in een keer.

maar het is voor iedereen anders natuurlijk.

Zelf vind ik het altijd alleraardigst om in lijstjes te staan hoe dan ook.

Groetjes

Edwin

Daniƫlle zei

En ik doe er dan weer niets mee... Zie http://tinyurl.com/227ln2 :-)

Succes met je blog trouwens!