vrijdag 25 juli 2008

Ideetje!

Het schoot mij net te binnen dat het mogelijk is om Twitterfeed te gebruiken om twitters/tweets van diverse blogs te genereren en die als het ware door te sturen naar een Twitter user! Maar de vraag is natuurlijk of dat nou zo wenselijk is?

Ikzelf vind het plezierig om via Twitter geinformeerd te worden, maar als het over blogs gaat, kunnen we natuurlijk gebruik maken van rss readers als Bloglines en of Netvibes. Dus waarom zou je dat nu doen?

Het enige waar ik op kan komen is de gratis smsfunctie van Twitter. Als je in je account hebt aangegeven dat je een sms wilt over de twitters/tweets van een bepaald iemand of iets, dan ontvang je dus zo de relevante twitters ook op je mobiel en dus waar je ook bent.

Hoe werkt dat in de praktijk? In de bibliotheek van het Vredespaleis hebben we een Twitter bibliotheek account onder de welluidende naam 'peacepalace'. Met dit account volgen wij niemand, we plaatsen alhier alleen mededelingen. In de bibliotheek wordt sinds een paar maanden een blog onderhouden onder de naam peacepalacelibrary-weekly. De bibliotheek heeft ook een Twitterfeed account en daar hebben we een feed aangemaakt op deze blog. De feed checkt iedere 30 minuten of er een nieuwe blog is verschenen en als dat het geval is dan wordt er een twitter van het nieuwe schrijfsel 'opgestuurd' naar het account 'peacepalace'. So far so good, maar omdat ik in mijn persoonlijke twitter 'peacepalace' volg en ik in die persoonlijke twitter voor 'peacepalace' het 'device on' heb aanstaan, krijg ik ook een sms! Hoef ik dus niet achter een pc of laptop te zitten om op de hoogte gehouden te worden van die nieuwe blogs.

Trouwens, als je in het bezit bent van een ipod touch met wireless internetverbinding of misschien al een iphone met daarop Twitterific geinstalleerd dan kan in een moeite door niet alleen de twitter gelezen worden maar ook de blog zelf. Ik denk dat een beetje geavanceerde andere telefoon ook wel een heel eind komt.

Geen opmerkingen: